Čeština pro Disciples 3: Renaisance

Disciples 3: Obrození

Zahájení překladu: 25.3.2011 | Dokončení hlavních dialogů: 8.4.2011 | Distribuce: 16.4.2011

Disciples 3: Renaissance je naším dosud nejrychleji odsouhlaseným a realizovaným projektem. Když jsem si okolo půlnoci poklidně hrál anglickou verzi a prokousával se poslední kampaní, nenapadlo by mě, že za hodinu a půl už budu překládat. Nicméně se ozval překladatelský mozkoškráb - to je takový červ, který žije nám překladatelům v mozku. Zásah tohoto parazita mě donutil podívat se po textech, to jsem ovšem neměl dělat! Po zjištění, že jsou oproti našim ostatním projektům takřka na dosah ruky, jsem neodolal a ihned kontaktoval Kruciho. Pak už si to celé žilo vlastním životem... Nemusíte se však bát, že by byl ohrožen překlad hry Chrono Cross, plánujeme tento překlad jako paralelní.
Disciples 3

Pojďme si ale o Disciples něco říct. Tato herní sága staví na základech svého slavnějšího bratříčka Heroes of Might and Magic. Využívá sice do jisté míry cizí nápad, ale na rozdíl od jiných "kopií" přináší i celou řadu zajímavých prvků. Oproti originálním Heroes také mnohem syrovější a temnější atmosféru, kterou na této sérii velice oceňuji. Zásadním rozdílem jsou v Disciples 3 jednotky, které si hrdina najímá. Máte totiž u každé ze tří ras na výběr jen z cca pěti druhů. Rozdělit je můžeme na bojovníky, střelce, kouzelníky, podpůrné jednotky a nějakou speciální bytost. Nyní vystupuje na světlo RPG část této strategie. Základní jednotky mohou totiž získáváním zkušeností povýšit a stát se tak úplně jinými jednotkami. Klíčem jsou v tomto ohledu budovy, které postavíte - vytvářejí totiž strom a vy si můžete vybrat z několika větví vývoje.

Pro ukázku:
Páže -> Rytíř -> Císařský rytíř -> Anděl / Paladin -> Obránce víry / Svatý mstitel.

Každá postava má přitom jiné speciální schopnosti, které se mohou měnit vývojem. Sukuba tak například nemá silné útoky jako Modeus, ale dokáže změnit nepřátele v bandu impů a s těmi už si poradí i pár pekelných psů. Podrobnější vývoj pak prodělávají velitelé armády, respektive hlavní postavy. Těm rozdělujete body na vlastnosti, oblékáte jim části zbroje, které se i vizuálně projevují, kupujete dovednosti... zkrátka Disciples 3 oplývá celou řadou osvěžujících RPG prvků. Jinak je to poměrně standardní tahová strategie, sbíráte suroviny (zlato, kameny a několik druhů many), zabíjíte příšery (asi hlavní část hry) a vylepšujete si své město. Zajímavou novinkou ve světě Disciples jsou také hranice, které budujete a umísťujete do nich své strážce (náhrada za žezla z minulého dílu). Hranice jsou dobré k tomu, že přetvářejí okolí dle rasy, za kterou hrajete. Jakmile bude tedy zlatý důl na vaší půdě, začne vám vydělávat peníze - totéž se zdroji many a kamenolomy. Hudba ve třetím dílu rozhodně neurazí, nestojí však za dlouhé vychvalování.
Co bych naopak u Disciples 3 rád zkritizoval jsou technické chyby a je jich bohužel spousta. Během hraní se mi asi 3x stalo, že jsem měl místo mého města v menu město soupeře a nemohl jsem tedy na dálku stavět budovy nebo kupovat kouzla. Nezbylo mi než vzít hrdinu a "dojet si tam". Dále se sem tam stalo, že postava v boji zmizela (většinou při pohybu) a pak se opět objevila. Podobný problém byl i na mapě světa, kdy standardně chyběla polovina mostu. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že nejde o zbořený most, ale o chybějící texturu. Tehdy jsem zažil první projížďku na koni vzduchem. Přesto věřím, že patche tyto chybičky odstraní a vše bude nakonec v pořádku. Pojďme si však konečně něco říct o příběhu...
Disciples 3

Zrození světa Nevendaaru mělo být ukázkou lásky andělů ke svému stvořiteli, Nejvyššímu otci. Ten dal nejnadějnějšímu z andělů, Bethrezenovi, moc tvořit. Bethrezen byl velice poctěn a pustil se do tvrdé práce. Brzy mu na pomoc přispěchali také další andělé. Gallean, který stvořil lesy a dal život elfům, jeho láska Soloniel, která vytvořila moře a dala život obyvatelům vod. Ale také Wotan, stvořitel hor a trpaslíků. Sám Bethrezen se stal otcem lidí. Do práce se zapojilo i mnoho dalších, kteří tvořili a měnili tento krásný svět. Bethrezen byl u vytržení, odvrátil se od mladého Nevendaaru a pospíchal za svým otcem, aby mu své dílo ukázal. Ostatní andělé však žárlili a zaseli do lidské mysli semeno sváru. V Nevendaaru tak vypukla krvavá válka, která jej zcela zpustošila. Když Nejvyšší otec pohlédl na hrůzné dílo svého oblíbence, popadl ho vztek. Uvěznil Bethrezena do nejhlubšího žaláře a navždy se od svých dětí odvrátil. Ostatní své výtvory nakonec také opustili a tak zůstal Nevendaar zkažený a opuštěný. Bethrezen propadl šílenství a jeho Legie zatracenců sdílející vztek svého pána zaplavily svět. Zkažení lidé páchali zlo a utlačovali jak elfy, tak trpaslíky. Do toho všeho zasáhla svět pohroma v podobě nemrtvých hord bohyně Mortis, dříve krásné Soloniel, která se zbláznila po smrti své lásky Galleana. Může tento odporný svět vůbec něco spasit, když jej bohové opustili? Možná, proroctví vypráví o padající hvězdě, která přinese do Nevendaaru změnu, o hvězdě, která právě padá...

Čeština již byla dokončena, finální verzi můžete stahovat na tomto odkazu: Čeština pro Disciples 3: Obrození


Nejrychlejší překlad Nečekaný průšvih Vlastní oprava hry První strategie

Galerie

Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot Disciples 3 CZ - Screenshot


Nejlepší betatesteři:


Sponzoři:


Speciální poděkování::

Kruci Bez sponzorů... Vám všem - Za přízeň, kterou projevujete zájmem o naši práci.