Kniha návštěv



Facebook Facebook | Instagram Instagram | Discord Discord | Technická podpora Formulář technické podpory | Pravidla | Příspěvků: 4236

Položky web a email jsou nepovinné, pokud uvedete email, nezobrazí se na webu.

*Jméno:
Email:
Web:
*Text zprávy:
 

*Doplňte chybějící část výpočtu: 40 - 10 30

(Použíjte jen malá písmena, vše bez diakritiky a interpunkce.)

Náš facebookový profil: Čerstvé informace o našich češtinách i hrách zadarmo.





nejstarší | starší | 3277 - 3296 | novější | nejnovější
L 13. listopadu 2017 12:37:23 #
Ahojte, chtěl bych se zeptat. Zaznamenal jsem tu, že pracujete na překladu Steam verze FFIX a FFX. Děláte na něm průběžně s aktuálním projektem nebo jste to stopli a budete pokračovat až po něm? Díky za odpověď, plánuji obě hry znovu rozehrát na PC a přemýšlím, zda počkat nebo použít emulátor.

R@ziel 7. listopadu 2017 23:58:55 #
Veronika Konečná: Zatím těžko odhadovat, trochu nás trápí nedostatek času i technické problémy hry samotné, ale pokračujeme směle kupředu.

Nerad slibuji termíny, které pak kvůli nějakému problému třeba nedokážeme splnit, tak řeknu jen nic neříkající: Až ji dokončíme. :-)

Na Facebooku i tady budeme průběžně informovat. Postup je možné sledovat na počítadle projektu.
To je zde: Projekty / Aktuální projekt

Veronika Konečná 7. listopadu 2017 15:34:39 #
Můžu se zeptat kdy bude dostupná čeština do hry
final fantasy xiii-2? Děkuji Konečná

Kruci 24. října 2017 00:55:28 #
Pruhledne pozadi na bile muze byt prosta ztrata pruhlednosti dane barvy (i pruhledna barva ma nastavenou barvu). Nektere programy pri ukladani do PNG umoznuje zvolit, jaka barva bude pruhledna.

Grafika je vzdycky nejaky problem, zvlast, kdyz ma nejakou pruhlednost. PNG se zda komplikovane, protoze to vypada, ze ma vice moznosti pruhlednosti - jedna barva nebo alfa slozka pixelu.
Ono zalezi, co s tim nastroje delaji. Nekdy je to nejaka "zkraslovaci/vyhlazovaci" funkce, ktera zanecha stopy, ci zustanou zbytky po editaci, ci puvodne pruhledne pixely se stanou nepruhledne, ci slouceni vseho pri ulozeni (slouceni vrstev, konverze do zvoleneho formatu, ...).

Na editaci 32bit TGA take pouzivam Pixelformer. Je to pro me takove malovani pro 32bit obrazky, ale malovani je jednodusi :)

BzD 21. října 2017 21:36:21 #
Takže, už se s tím peru 2hý den. V GIMPu to sice jde editovat dobře,ale jsou tam chybový pixely při uložení pohyblivých tlačítek(pohyb při zmáčknutí).Tak ho používám jen na editaci pozadí. MS Paint 98 neumí jiný obr než BMP. MS Paint XP umí, ale oboje neumí průhlednost pozadí (alfa),což je u pozadí podstatné. Na tvorbu textu v pixelech a úpravu tlačítek používám IrfanView. Nechápu ty chyby v pixelech (bílé pozadí) u tlačítka, ale už jsem to taky pořešil. Vše potřebné k editaci je v souborech s příponou LBX a na extrakci jsem použil prog. MoMTweaker-0.2.9-Windows. Naštěstí jsem vyzobal i fonty v pixelech, je více druhů písma, tak je to v pohodě. Kdybych uměl programovat aspoň z části jako vy, možná bych si vyrobil nějaký nástroj a nebylo by to tak komplikovaný. Ale i toto je pro mě škola :)

R@ziel 21. října 2017 12:40:52 #
Bzd: Tak ať ti to jde od ruky. :-) Držím palce.

BzD 19. října 2017 18:31:16 #
Díky, zkusím se s tím poprat. Věděl jsem že mi poradíte, a dost dobře. Obrázky jsem ještě nepřekládal, texty jsou celkem v poho. Ikdyž kolikrát je těžký pro překlad vybrat ty správný slova. :) Proto obdivuji každýho kdo překládá.

Fraxinus 18. října 2017 18:57:52 #
Malování ve win98 32bit BMP fakt neumělo, konverze byla nutná a přejmenovávání koncovky nezabírala. TGA bylo nutné pro úvodní obrázky pro načítání vlastních map např. v quake 3 arena, co si vzpomínám. A těch 8 bitů navíc použila interně asi ta hra samotná proto, že při použití toho obrázku, co si vzpomínám, byl obrázek lehce rozmazán a výrazně světlejší a kontrastnější.

Kruci 18. října 2017 16:56:34 #
BzD:
Take jsem jednou pouzil ImageMagick pro zmenu barvy pozadi na purpurovou a zpet, abych to mohl snadneji editovat v malovani. ImageMagick je program pro upravu grafiky pres prikazovy radek.

Kruci 18. října 2017 16:50:01 #
32bit TGA pouzivame u FFXIII (konverze z DDS). Myslim ze Malovani neumi 32bit BMP, pokud to tedy radne umi vubec neco. 24/32bit TGA se zda bezne podporovane (neco ma problem s alfa slozkou).
Jinak s TGA moc zkusenosti nemam. Co si matne vzpominam, tak obrazove data a paleta muze byt u TGA a BMP stejna (odlisna jen hlavicka souboru). TGA nepodporuje 4bit grafiku (tu jsme pouzivali).
Pro starsi preklady (grafika s paletou) jsem TGA zkoumal. Ale mozna jsem nenasel poradny editor, proto Malovani vyhralo, a tak pouzivame BMP. Tedy zkousel jsem pixel art editory, napr. mtPaint, ale pro zakladni operace vyhralo Malovani, a hlavne nenicilo/nemenilo paletu pri ukladani. To bylo dulezite napr. pro PSX grafiku, kdy jeden obrazek pouzival vice palet najednou (pro jinou cast obrazu jinou). Take, kdyz se v Malovani otevre BMP s paletou, a zkopiruje do nej obrazek, tak se to zkonvertuje do te aktualni palety.
V Malovani vetsinou delam jen jednoduche upravy, kopirovat cast obrazu (s nebo bez pozadi), zkopirovat barvu, nakreslit par pixelu.

Fraxinus 17. října 2017 21:15:05 #
U starších her jsem narazil na jeden problém a formát: *.tga. Tam byl problém vždycky ten, že zrovna tenhle formát málokterý editor podporoval, nezvládalo ho ani malování ani corel ani nic. Tenkrát bylo řešením něco na způsob fotošopu z dílny mrkvochvost v rámci Office 97. A byl to jediný program, co mi uměl bez chyb ten formát překonvertovat do např. bmp a po úpravě potom zpátky. Nevím, jaká je situace nyní, už hodně hodně let se tomu nevěnuju, takže tohle byla realita konce 90. let a začátku tisíciletí.

BzD 17. října 2017 20:15:21 #
OK, díky moc za vyčerpávající a poučné info. zkusím to tedy s těmito programy. Díky braši.

Kruci 17. října 2017 16:48:01 #
Fraxinus:
Windows XP Malovani pracuje dobre prave s temi BMP soubory s paletou, at uz s 256 nebo 16 barvami. WinXP malovani funguje normalne i v novych windows.
Malovani jsou asi ~stejne ve windows 95 ax XP.
Na konverzi barev 32bit do 8bit bych ale asi pouzil napr. IrfanView, pokud ti nezalezi na palete.

Kruci 17. října 2017 16:35:17 #
Editace grafiky je jedna z nejvetsich komplikaci. Tedy hlavne u starych her.
Bezne editujeme v malovani (winXP verze), hlavne BMP soubory s paletou (vetsinou nahradime barvu pozadi na purpurovou mimo malovani). Jak dobre/spatne zvlada malovani PNG nevim, pravdepodobne neumi zachovat pruhlednou slozku.
Jak je napsano nize, rozmazavani muze byt nastaveni v Gimpu. Pripadne se ti ty fonty smichaji s pruhlednou slozkou az pri ulozeni.
Nekdy lze kombinovat nastroje, napr. editovat v malovani, pak vysledek zkopirovat do Gimpu, a nahradit vsechnu barvu pozadi na puvodni.
Pripadne muzes zkusit nejake nastroje na "Pixel art".
Moznost take je udelat text velky, a nasledne ho zmensit na pozadovanou velikost napr. pres IranView.

Fraxinus 17. října 2017 16:14:39 #
BzD: Aha. V tom případě by bylo dobré uvést, jaký obrázek by to byl a k čemu by byl využit, aby člověk mohl kvalifikovaněji odpovědět. Krom 320x240 bys zřejmě potřeboval i jen 256 barev, že? V tomhle bych viděl řešení například zde: v dosboxu spustit windows 3.11 a mít do jeho souborů nakopírovaný i ten obrázek, aby byl spolu s celou složkou namountovaný, a v něm stařičké malování, které je pro práci s takovými kresbami jako dělané, páč ti to tam víc jak 256 barev nedovolí.

R@ziel 16. října 2017 23:42:20 #
BzD: S tímhle mám z našich překladů hodně otravných zkušeností. Obvykle jsem původní text zamazal, aby vzniklo jen dokonalé jednotné pozadí a pak jsem ho nahradil libovolným písmem. Samozřejmě, pokud žádný font kvůli velikosti nevyhovoval, kreslil jsem si písmena ručně.
Pokud nechceš v PS rozmazené písmo, je ovšem potřeba nastavit vyhlazení na Žádné. Bohužel, u většiny písem se na to blbě kouká.

Nejhorší je, že PS podělá skoro každý grafický formát, protože rozbije hlavičku a některé hry to pak nejsou ochotné akceptovat -> crash. Oproti tomu Malování (verze z Windows XP, kterou lze stáhnout) ukládá všechno v pohodě. :-)


BzD 15. října 2017 20:04:14 #
Já to zkusil taky, ale je to do starý hry Master of Magic, text je moc malej a rozpije se,při uložení, tak musím po pixelech.Velikost buttonu je (33x9 pixelů hra asi běží v rozlišení 320x240 bych si troufl odhsdnout). A nehledě na to, že tam na jiných obrázcích (pozadí) musí zůstat prázdný rastr a malování ho vyplní bílou barvou a hra pak nejde spustit. V tom GIMPu mi to šlape. je ale pakec retušovat angličtinu, pozadí nemá jednotnou barvu, je to stínovaný. Ale díky.Malování sem zkoušel jako první. Texty pak překládám v HEX editoru, aby zůstala zachovaná velikost souboru.

Fraxinus 15. října 2017 18:53:51 #
Když jsem potřeboval někam do obrázku vlepit text, používal jsem vždycky Malování.

BzD 15. října 2017 15:41:14 #
Ahoj, mám dotázek, když chci přeložit text v tlačítku, který mám exportovaný v png souboru, je nějaká lehčí možnost než to dělat ručně pixel po pixelu? Zkoušel jsem text vložit ve více programech, a při ukládání mi to fonty rozmazalo do skvrn, takže jsem musel např. v GIMPu tvořit písmena pixel po pixelu. Díky za zadu

R@ziel 26. září 2017 20:41:14 #
Martin O.: Ano, po dokončení FFXIII-2 to plánujeme. :-)

nejstarší | starší | 3277 - 3296 | novější | nejnovější