Čeština pro Final Fantasy XV

Final Fantasy XV

Zahájení překladu: 20.9.2019 | Dokončení hlavních dialogů: ??? | Distribuce: ???

Po dokončení překladu Final Fantasy XIII-2, který se táhl velice dlouho, jsme byli tak vyčerpaní, že jsme se rozhodli pomalu stáhnout z překladatelského života. Přenechat naše místa někomu mladšímu, kdo má ještě elán a energii. Jenže od něčeho, co máte rádi, se odchází těžko. A tak tu teď sedím a píšu úvodní článek našeho dalšího překladatelského projektu. Projektu, který se od těch ostatních svým rozsahem opět vzdálil a můžeme jej tedy označit za to nejrozsáhlejší, co jsme se zatím rozhodli přeložit.

Final Fantasy XVPokud jsem třináctý díl označil za velmi inovativní a odklánějící se od zažitých pravidel, tak tady jsme se dostali ještě o úroveň dál. Ale ono se není čemu divit, protože patnáctý díl tak trochu kráčí ve stopách toho třináctého, původně se měl totiž také odehrávat ve světě Fabula Nova Crystallis a nést název Final Fantasy Versus XIII. Během vývoje však došlo k přehodnocení myšlenky. Hra tak dostala číslovku patnáct a odehrává se ve vlastním světě zvaném Eos. Jisté pozůstatky a narážky na třináctý díl však ve hře i filmu, který příběhu hry předchází, zůstaly. Můžeme tak vidět například vyobrazení bohyně Etro. Ostatně film Kingsglaive: Final Fantasy XV si před hraní určitě nezapomeňte pustit. Ale jak už se stalo dobrým zvykem, řekneme si, čím se patnáctý díl liší od svých předchůdců:

- Nejvýraznějším znakem Final Fantasy XV je otevřený a neuvěřitelně rozlehlý svět, kde máte ohromnou svobodu vyrazit kamkoliv a prozkoumat cokoliv. To bylo sice samozřejmostí i ve starších dílech série, ale nikdy v takovém rozsahu jako nyní. Herní svět je skutečně gigantický a dokonce i v autě, které budete mít k dispozici, zabere cesta z jednoho konce mapy na druhý spoustu času. Nabízí se srovnání s třináctým dílem, který je pravým opakem a nenabízí takřka žádnou svobodu. To mu bylo ostatně vždy velice vyčítáno a odpovědí na kritiku je právě toto.

- Soubojový systém se již zcela transformoval do mainstreamové podoby, kdy nevybíráte rozkazy z menu, ale používáte tlačítka k provádění určitých akcí. Z klasického systému jsou zachovány už jen některé prvky. Nelze však říct, že by to bylo ke škodě. Souboje jsou rychlé, dynamické a zábavné. Pro někoho mohou být zprvu možná malinko zmatené, ale brzy si zvyknete. Na začátku ovládáte pouze Noctise a ostatní členové party vám mohou pomoct některou z naučených speciálních technik. Později však můžete odemknout možnost přepínání mezi postavami. U soubojů bych se rád zastavil a měl jednu malou poznámku k nepříliš vydařenému marketingovému tahu. Pokud jste si hru předobjednali, získali jste hned na začátku hry meč Ragnarok, který je natolik dobrý, až je to ke škodě. Až příliš totiž ulehčuje postup hrou, nenutí vás hledat lepší zbraň a připraví vás tak o pestrost a radost ze získávání nového vybavení. Skoro bych vám doporučil, abyste ho nepoužívali.

- Vývoj postavy je na první pohled pozůstatkem z Final Fantasy XIII. Ačkoliv se nejmenuje krystárium, rozhodně ho do značné míry připomíná. Máte na výběr z 9 kategorií, například týmová práce, magie, techniky. Každá kategorie obsahuje krystaly, které představují novou techniku, posílení postavy, zesílení magie apod. Vy tyto krystaly odemykáte pomocí AP získaných v boji a zpřístupňujete si tak další krystaly, které jsou s těmi základními spojené zářivou linkou. Pokročilejší krystaly samozřejmě stojí více AP a poskytují lepší bonusy.

- Zajímavý je systém magie, který připomíná legendární osmý díl série. Tam jste si kouzla museli buď vytáhnout z nepřátel pomocí speciálního rozkazu, nebo z magického ložiska. Něco podobného naleznete i tady. V blízkosti tábořišť obvykle naleznete elementární ložiska, ze kterých můžete čerpat a následně z načerpané energie vyrobit různá kouzla. Systém výroby je pak celkem kreativní. Vyrobená kouzla mají omezený počet, což mi někdy evokovalo spíše výrobu "vrhacích bomb" než kouzel. Rozhodně to ale přispívá k atmosféře hry, která se snaží nepůsobit příliš pohádkově.

- Náhodná střetnutí s nepřáteli nám v patnáctém díle zůstávají, tentokrát to funguje tak, že se čas od času zhmotní nějaká příšera, nebo přiletí vznášedlo plné nepřátelské pěchoty. S tím jsem měl často problém, protože pěchota moc ráda dorazila ve chvíli, kdy jsem se snažil udolat hodně silnou příšeru a celou bitvu mi tedy ještě zkomplikovala. Ale oproti starším dílům je to rozhodně snesitelnější a ne tak otravné. Rozhodně nedoporučuji vylézat ven po setmění, to začíná opravdové peklo.

Final Fantasy XVBudu se jako vždy opakovat, ale musím se pozastavit nad krásnou grafikou a nápaditým designem krajiny, která překypuje zajímavými místy. Cestou autem jsem se mnohokrát kochal a říkal si: "Kruci, jak asi vzniklo tohle?" Správně tušíte, že jsem byl moc vděčný za Ignise, který to většinou odřídil za mě, protože bych v takových situacích auto asi úplně zbořil. Když už jsem se zmínil o jednom z parťáků hlavního hrdiny, musím se zmínit o excelentních postavách, které se v patnáctém díle objevují. Je to tak trochu pánská jízda, což opět utváří velice zajímavou atmosféru. Zprvu jsem z toho byl malinko rozpačitý, ale nakonec jsem měl depresi, že taky nemám svou bandu kámošů, se kterou bych mohl jezdili tábořit. (Poznámka: Už na tom pracuji, zatím jsem ulovil jednoho!) Jediná postava, která mě vyloženě vyděsila, je Cindy, kterou můžete vidět vlevo. Je to sice milé děvče, má zajímavý akcent, ale proboha, té snad vybouchla prsa, ne?! Tenhle model asi opravdu nevyráběla žádná velká feministka, děti. Myslím, že to byl... chlap! Ale co, tak někdo prostě převedl své fantazie do podoby blonďaté automechaničky, kde jinde by se to mohlo stát, než v Japonsku, no ne? Hlavní je, že má ta holka zlatý ručičky.

Závěrem jako vždy něco málo k příběhu...
Princ Noctis se loučí s otcem a ve společnosti svých tří přátel se vydává na cestu do Altissie, kde se má oženit s lady Lunafreyou, čímž má stvrdit mír království Lucis s říší Niflheim, agresivní velmocí, která jeho domovinu ohrožuje. Štěstí ale mládencům nepřeje, nedaleko za hranicemi Insomnie, hlavního města Lucis, se jim porouchá auto. Je to znamení, že cesta nakonec nebude tak snadná, jak se mohlo zdát. V noci totiž opouštění stíny daimóni, bytosti, které nesnesou denní světlo a zamořují svět.
To je vše, co prozradím, přátelé, pokud chcete vědět víc, pusťte si film Kingsglaive: Final Fantasy XV.

.


Galerie

Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV Screenshot z Final Fantasy XV


Nejlepší betatesteři:


Speciální poděkování:

- -
- -